Obchodné podmienky
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti:
Ing. Iveta Bérešová, Bernolákova 4, 080 01 Prešov, IČO: 41934679, DIČ: 1044731501 zapísanú v Obchodnom registri Okresného súdu v Prešove, oddiel č.: 750-26789, tel: 0918 494464; e-mail: info@ekolagen.sk (prevádzkovateľ, predávajúci, ďalej ako “obchodník”) a spotrebiteľa (kupujúceho).
Obchodník je prevádzkovateľ internetového obchodu www.ekolagen.sk
Spotrebiteľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa registruje prostredníctvom internetového obchodu obchodníka alebo si prostredníctvom neho objedná tovar.
Obchodné podmienky - zmluvné dohody medzi obchodníkom a spotrebiteľom (kupujúcim, ďalej „spotrebiteľ“).
Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti obchodníka a spotrebovateľa.
Informácie uvedené v týchto obchodných podmienkach tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku obchodníka a môžu byť zmenené len s výslovným súhlasom oboch strán.
S týmito podmienkami sa spotrebiteľ má možnosť oboznámiť pred vlastným uskutočnením svojej objednávky.
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Dozor nad dodržiavaním povinností prevádzkovateľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Konštantínova 6, 080 01 Prešov 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor, tel. č.: 051/ 7721 597, fax. č.: 051/ 7721 596 , pr@soi.sk
- OBJEDNANIE TOVARU A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY NA DIAĽKU
Spotrebiteľ objednáva tovar prostredníctvom internetového obchodu obchodníka www.ekolagen.sk telefonicky alebo mailom. Telefón: 0918 494464, email: info@ekolagen.sk
Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme obchodníka. Najneskôr do 24 hodín obchodník overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu alebo termín odberu, konečnú cenu tovaru a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre spotrebiteľa (kupujúceho) v internetovom obchode záväzná.
Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Momentom potvrdenia objednávky zo strany obchodníka je objednávka uzatvorená a tým je uzatvorená aj kúpna zmluva na diaľku (ďalej „zmluva“) medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Od toho momentu medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je jej pravdivé a úplné vyplnenie údajov. V opačnom prípade môže byť objednávka odmietnutá.
Odoslaním elektronickej objednávky spotrebiteľ záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami, že akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, že s nimi súhlasí, taktiež akceptuje reklamačné podmienky a platnú konečnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke.
Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi obchodník kupujúcemu písomnou formou.
- OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, počet kusov, (objednávka prostredníctvom internetového obchodu obchodníka tieto podmienky spĺňa automaticky).
Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, (v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov) použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru). Presné nakladanie s osobnými údajmi v súlade s legislatívou GDPR nájdete v časti „ZÁSADY SPRACOVANIA A OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV“
Odoslaním objednávky, resp. uzatvorením kúpnej zmluvy, dáva spotrebiteľ v súlade so zák. č. 122/2013 Z.z. súhlas obchodníkovi so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie so spotrebiteľom až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním.
Spotrebiteľ má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom. Osobné údaje je možné na základe písomnej žiadosti spotrebiteľa odstrániť z databázy. Osobné údaje spotrebiteľa sú plne zabezpečené proti zneužitiu.
Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je udelený na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek zdarma odvolať výslovným a určitým prejavom v písomnej forme adresovanej predávajúcemu, a to poštou, telefonicky +421 918494464 alebo elektronicky na e-mail: info@ekolagen.sk. Odvolaním súhlasu so spracovaním osobných údajov dôjde zároveň k zrušeniu registrácie.
- ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZATVORENEJ NA DIAĽKU
Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, ktorá musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru a doklad o kúpe tovaru.
Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzatvorenej na diaľku zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi.. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
Tovar musí byť doručený na adresu obchodníka, v pôvodnom nepoškodenom obale a spolu s tovarom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru, ktoré obdržal pri jeho kúpe. Protokol na odstúpenie od kúpnej zmluvy si spotrebiteľ môže stiahnuť TU
V prípade kozmetiky vrátenie tovaru do 14 dní, je vždy na základe telefonického, či písomného dohovoru. Obchodník a spotrebiteľ sa dohodnú o výmene, alebo vrátení tovaru a peňazí. V tomto prípade však z objemu nesmie chýbať viac ako 1/5.
Tovar sa posiela na adresu: Ing. Iveta Bérešová, Bernolákova 4, 08001 Prešov, tel. 0918 494464
V týchto prípadoch sa tovar nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť!
Pri dodržaní vyššie uvedených povinností a postupu spotrebiteľa, obchodník prevezme tovar späť a do 5 pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, pokiaľ sa nedohodnú ináč, cenu, ktorú spotrebiteľ uhradil za tovar, vráti spotrebiteľovi späť. Obchodník si tiež vyhradzuje právo pozdržať vrátenie peňazí do doby, kým nedostane späť svoj tovar od spotrebiteľa.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
V prípade, ak obchodník nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Objednávku má obchodník právo zrušiť aj v prípade, že vystavená cena tovaru bola chybná. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar uhradená, zašle ju obchodník spotrebiteľovi naspäť bankovým prevodom.
- DODACIE PODMIENKY
Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy tovaru rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky. Taktiež je spotrebiteľ informovaný pri zaslaní tovaru a to buď telefonicky, alebo meilom.
Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 3 do 8 pracovných dní od dátumu overenia objednávky
Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, alebo nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dodávateľov, môže byť dodacia lehota dlhšia. Táto skutočnosť bude vždy oznámená spotrebiteľovi vopred.
Miestom dodania tovaru je adresa uvedená spotrebiteľom v registračnom formulári.
- CENA, PLATOBNÉ A PREPRAVNÉ PODMIENKY
Cena tovaru je uvedená na stránke obchodníka. Obchodník si vyhradzuje právo zmeny ceny tovaru v prípadoch, keď dochádza k výraznému navýšeniu ceny u dodávateľa a to viac ako o 10%. Spotrebiteľ bude o tomto upovedomený ešte pred potvrdením objednávky a má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
Spotrebiteľ uhrádza platbu: - dobierkou - pri platbe na dobierku je účtovaná suma 0,0€,
alebo prevodom na účet obchodníka - elektronickou platbou na č.účtu Tatra banka SK74 1100 0000 0026 1774 3313 - bez poplatku
Pri odovzdávaní tovaru platí spotrebiteľ konečnú cenu.
Cena dopravy a platby:
Spôsob dopravy a platby si volí spotrebiteľ sám pri vytváraní objednávky v internetovom obchode obchodníka, alebo pri inom spôsobe komunikácie (telefonická objednávka).
Výška nákladov na dopravu a doručenie je oznámená spotrebiteľovi pri zadávaní objednávky.
Doprava kuriérom na adresu: 5€, doprava na poštu, alebo zasielkovňu: 3,60€, pri objednávke nad 120€ je doprava zdarma
- PREBRATIE TOVARU
Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať obchodníka a so zasielateľskou spoločnosťou spísať „Zápis o škode na zásielke“. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.
Prebratím tovaru a uhradením kúpnej ceny spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k tovaru.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
Ak spotrebiteľ tovar nepreberie v dohodnutom termíne, tovar bude stornovaný a obchodník si bude účtovať 6€.
8. REKLAMÁCIA TOVARU
Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u obchodníka a to bez odkladu, ihneď po zistení vady.
Vada pre dôvod reklamácie sa rozumie narušenie a poškodenie obalu, zmena formy obsahu, neštandartná farba, či zápach v prípade kozmetiky. Za dôvod reklamácie sa považuje aj obchodníkom omylom zaslaný iný tovar.
V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky alebo písomne oznámiť obchodníkovi, že daný tovar vykazuje vadu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
Ak sa obchodník a spotrebiteľ dohodnú, že reklamovaný tovar, pri uplatnení reklamácie, je potrebné zaslať obchodníkovi späť, spotrebiteľ je povinný doručiť reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru obchodníkovi
V tomto prípade sa tovar nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.
Obchodník je povinný tovar vymeniť na vlastné náklady, ak omylom pošle iný tovar ako bol objednaný
Obchodník je povinný potvrdiť prijatie reklamácie s údajmi o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje (výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí). Obchodník na základe týchto informácií vystaví REKLAMAČNÝ PROTOKOL , z ktorého jedno vyhotovenie obdrží spotrebiteľ, jedno obchodník.
Obchodník rozhodne o reklamácii najneskôr do 5 pracovných dní. V prípade zamietnutia reklamácie je obchodník povinný vydať spotrebiteľovi písomné odôvodnenie.
Uznávaná reklamácie musí byť vybavená najneskôr do 20 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa obchodník so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Vybavením reklamácie sa rozumie výmena za bezchybný tovar alebo vrátenie peňazí. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie musí byť uvedený v reklamačnom liste. V prípade, že tovar nie je možné vymeniť, má spotrebiteľ právo na vrátenie peňazí.
Reklamáciu riešte na čísle: +421 918 494 464 v pracovné dni PO-PIA od 9:00 - 15:00, prípadne e-mailom: info@ekolagen.sk
9. DEFINÍCIA TOVARU, ZÁRUČNÁ DOBA, DOKUMENTÁCIA K TOVARU
Podrobná definícia, popis tovaru a jeho používanie je uvedená na stránke internetového obchodu pri každom výrobku. K výrobkom je dodávaný popis a to buď na obale, alebo ako papierová dokumentácia.
Príbalová dokumentácia je štandartne vo viacerých jazykoch, vrátane slovenského jazyka. Sú výnimky, kedy je dokumentácia len v českom jazyku. Spotrebiteľ súhlasí s variantou dokumentácie v českom jazyku.
Záručná doba je na každom tovare výrobcom uvedená ako doba expirácie (kozmetika, doplnky stravy), garantuje ju výrobca. Táto doba garantuje, že výrobok počas tejto doby nezmení svoje vlastnosti a účinok.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi obchodníkom a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, obchodník nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
Spotrebiteľ má právo podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona 108/2024 Z.z.
Obchodník a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.
Ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_sk
Aktualizované 27. 7. 2024